Toch gevonden!

Hier kunnen archiefhouders al hun meldingen plus plankfoto kwijt waarvan zij denken dat het bijzonder is.
Dat kan wbt migratie, of groei, maar ook bijv. als het een bijzonder mooie karper betreft.

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor joris weitjens » do dec 08, 2011 12:24 am

Afgelopen juli ontdekte ik in het fotoalbum op de site Riviervissen.be van Rob Leenheer een fraaie foto van een fraaie vis die ik gelijk meende te herkennen als een SKP-spiegel en wel de kruising Villedon/Valkenswaard uit 2006. Omdat er geen vangplaats bij werd vermeld heb ik Rob een prive-bericht gestuurd. Bleek van open water in de buurt van Rotterdam te zijn. Beetje googlearthen en ik had hoop dat de vis bij SKP Den Haag hoorde. Helaas echter had Rob alleen een rechterlank (althans foto van). Toch meldde ik 'm bij Den Haag alwaar Hans Moolenaar (wie kent 'm niet?) de aangewezen man is. Hans had echter net het stokje doorgegeven dus meldde ik me daar met de foto. Het bleef stil en ik had de hoop al bijna opgegeven toen Hans mij onlangs een paar vissen toonde (06-ers) waarvan 1 met de rechterflank. Dus toch maar naar Hans doorgestuurd en toen duurde het niet lang of hij rolde eruit!

Afbeelding

Kicken, niet dan. Kijk eens naar het 'startgewicht': 620 gram bij 32 cm. Dat is echt klein zelfs voor deze lichting waarbij het gemiddelde rond de 850 gram was. De vangst dateert van september 2009 en de vis woog toen 15 pond bij 68 cm. Pittige groei. En het mooie is dat die groei van deze 06-vissen vaak even pittig is doorgegaan. Zowel in Den Haag als in Amsterdam zijn we al rond de 25 pond met deze vissen. En dat met die schoonheid.
Over de afgelegde afstand en route vertelde Rob me dat deze afkomstig is van een zijtak van de schie ongeveer 26 km van het uitzetpunt.
Groet Joris

PS: Het wordt nu winter, kijk eens in je terugmeldingen en knal er hier eentje op. Maakt niet uit welke reden als er maar een verhaaltje aan vast zit.

Joris
joris weitjens Offline

Keer terug naar Bijzondere vangsten