Kennismaking met ons SKP

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor Jos Pieters » zo nov 23, 2008 10:25 am

Hallo beste lezer, welkom bij ons SKP.

Inmiddels is dit SKP afgesloten, in november 2007 heeft de laatste reguliere uitzetting plaatsgevonden. 923 spiegelkarpers hebben hun weg gevonden in de Linge, het kanaal van Steenenhoek en het Merwedekanaal.

Tot 23 november 2008 zijn 114 karpers teruggemeld en door mij herkend op foto's van de uitzetting. Enkele karpers zijn gemeld, maar vooralsnog onvindbaar.

Ieder die in de genoemde wateren een spiegelkarper vangt verzoek ik deze bij mij te melden. Je krijgt in ieder geval bericht dat je melding ontvangen is en zodra ik de karper herkend heb krijg je ook daarvan bericht, inclusief de foto van de uitzetting.

Veel van onze spiegels zijn geadopteerd. De adoptant krijgt eveneens een melding van de vangst van zijn/haar karper.

Groeten en vang ze :!:

Jos
Jos Pieters Offline

Berichtdoor Filip Matthys » za dec 20, 2008 8:42 pm

Als Belg en absolute skp-liefhebber had ik in oktober 2005 het genoegen om ook eens in Nederland een projectspiegel te strikken. Met dank aan Jacco.

Het visje op de foto werd dus ruim drie jaar geleden op de Linge gevangen. Toen woog dit spiegeltje reeds 4.9kg, terwijl het uitzetgewicht amper 750 gram was. Uitzetplaats bleek trouwens het Merwedekanaal te zijn!
Pas in 2007 kreeg ik van Jos Pieters te horen dat ik met 100% zekerheid een 'Betuwe projectspiegeltje' had.
(dit nadat er in die periode een oproep stond op carpboard mbt terugmeldingen)

Hij/zij zag er dus ongeveer zo uit:
Afbeelding

Groeten,
en succes nog met jullie project!
Filip.
Filip Matthys Offline

Keer terug naar SKP Linge (2003)