Jaarlijkse overzichten gemelde SKP-ers

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor Michel van Druten » zo jan 05, 2014 6:52 pm

2013

Het jaar 2013 voorbij en het is tijd om de vangstgegevens met jullie te delen.
Dit jaar zij er in totaal 115 karpers met foto's terug gemeld.
In de Bernisse zijn dit jaar 45 verschillende karpers terug gemeld van de 90 die er in januari zijn uitgezet. Dit is een terug vangst percentage van 50%.
Dit is een ongekend hoog gemiddelde.

Van de 145 karpers die zijn uitgezet in het Voedingskanaal zijn er 26 terug gevangen en van deze 26 maar 8 in het het Brielse Meer zelf.
En van de 26 zijn er 18 in de Bernisse gevangen.
Het terug meld percentage van de uitzetting op het Voedingskanaal komt op 17,93%

Ook zijn er 23 karpers meer dan 1x gevangen.
17 stuks 2x
4 stuks 3x
1 karper 4x (nummer 50 en 4x door mijzelf)
1 karper 5x (nummer 147)

Van de twee uitzettingen Bernisse en Voedingskanaal, zijn de karpers van het Voedingskanaal het meeste gegroeid. Gemiddeld per karper 5,2 pond.
Hierbij dient wel vermeld te worden dat de meeste terug vangsten van het Voedingskanaal gevangen zijn in de Bernisse.
Van de uitzetting in de Bernisse zijn de karpers gemiddeld 4, 4 pond gegroeid.

In de Bernisse zijn er 45 verschillende karpers terug gevangen en van 6 stuks zijn er geen gegevens bekend.
Hieronder een lijstje met de gewichten die de vissen gegroeid zijn uit de Bernisse:
1 – 2 pond 6 stuks
2 – 4 pond 11 stuks
4 – 6 pond 12 stuks
6 – 8 pond 10 stuks
Dit is een gemiddelde per vis van 4,4 pond wat neer komt op 91,78% groei per karper.

In de uitzetting in het Voedingskanaal zijn er 26 verschillende karpers terug gevangen en van 13 stuks zijn er geen gegevens bekend.
Hieronder een lijstje met de gewichten die de vissen gegroeid zijn uit Het Voedingskanaal:
1 – 2 pond 2 stuks
2 – 4 pond 2 stuks
4 – 6 pond 6 stuks
6 – 8 pond stuks
Dit is een gemiddelde per vis van 5,2 pond wat neer komt op 109,56% groei per karper.

Ook heb ik nog 10 onbekende bij de terug meldingen, 3 van de uitzetting Voedingskanaal en 7 uit de Bernisse.
Ik ben benieuwd hoeveel de vissen in 2014 gaan groeien.
Als we uitgaan van weer 4 pond dan moeten de grootste dit jaar zo rond de 16 a 17 pond komen.

Hieronder volgen de lijsten met alle gegevens van de terug vangsten uit de Bernisse:
De groen gekleurde zijn de karpers die ik zelf gevangen heb

Afbeelding
Afbeelding

Hieronder volgen de lijsten met alle gegevens van de terug vangsten uit het Voedingskanaal:
De groen gekleurde zijn de karpers die ik zelf gevangen heb

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Marcel Aarden
Michel van Druten Offline

Keer terug naar SKP Brielse Meer/Voedingskanaal/Bernisse