uitzettingen 2011

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor Martin Doelman » vr dec 09, 2011 11:29 am

Op vinkeveen krijgen we de levering op zaterdag 14 Januari 2012. Het uitzetten zal plaatsvinden op eiland 4 (noordplas) bij klinkhamer op de baambrugse zuwe. De bestelde vissen komen bij Carpfarm vandaag en zal een mix van 50-50 zijn van spiegels en edelschubs (k4).

Meer details, zoals tijdstip, volgen later!

Groet
Martin
Martin Doelman Offline

Berichtdoor P.J. Otte » zo dec 18, 2011 1:53 pm

COS_0013 (800x530) (640x424).jpg

COS_0251 - kopie (729x800) (583x640).jpg
COS_0257 (640x597).jpg
cos_7181 (800x536) (640x429).jpg

Net als vorig jaar hebben op 10 december het Maas/Waal kanaal wederom kunnen bevruchten met de nodige spiegels. Het noem het maar kindje van ons elk project heeft zo zijn eigen probleempjes voor het geboren kan worden. Te samen met de KSN regio Nijmegen mochten in die tijd we een power point presentatie aan de HSV geven. Waarna de besturen gelukkig snel inzagen dat het uitzetten van spiegels zeker geen weggegooid geld is.

Door omstandigheden stonden we dit jaar als laatste op de rit bij Peschkes. Waardoor we in het donker met een schijnwerper van 1000 watt in onze rug (heeft wel iets) aan de uitzetting konden beginnen. Hoewel de vissen van Peschkes er best gezond uitzien en weinig echte beschadigingen vertonen. Blijft het schubbenpatroon voor hen die uit vele honderden moeten gaan zoeken een ware jacht op het onbekende is.

Kan dan ook op dit moment hun niets anders aanraden een andere kweker te zoeken voor komend jaar.

Groet,
Peter
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
P.J. Otte Offline

Berichtdoor joris weitjens » do dec 22, 2011 9:24 pm

Hoge verwachtingen hadden we van de partij Valkenswaarders of althans de geliefde kruisingen die nu dan na 2 groeiseizoenen in een grote vijver/meer in Villedon geoogst zouden worden. Het werd in de loop van de afgelopen weken al duidelijk dat er gewone Villedonners tussendoor zouden worden gemengd.
Op woensdag 21 dec. werd het vat geopend. Aanvankelijk zagen we tussen de bekende Villedonners nog wel Valkenswaarders maar het bleek ijdele hoop. We hebben er 0 Valkenswaarders tussen kunnen ontdekken! Dus weer een mislukte oogst. In Duitsland lukte het hoogst zelden en nu in Villedon ook niet.

De geleverde partij had ook duidelijke pluspunten. Vrijwel onbeschadigd, gezond ogende, vaak vrij vette vissen. Gem gewicht ongeveer 3 kilo en als dat k3's zijn dan heb je optimale overlevers al betaal je dus wel 15 euro voor 1 vis! De overleving hebben we nog verder trachten te bevorderen door in een grote jachthaven van het Gooimeer uit te zetten. Dan hebben de karpers de eerste maanden de dekking die ze zoeken.

De sfeer was uitstekend met globaal een team Mokum en een team Almere. De Mokummers hadden de grootste bekken al waren ze ver in de minderheid. Robert Weijman van Sportvisserij Midwest Nederland mocht de eerste uitzetten en erg verheugend was dat als het aan hem ligt er zeker te praten valt over vervolguitzettingen. Dan wordt het dus weer het wachten op die mooi beschubde....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
joris weitjens Offline

Berichtdoor joris weitjens » vr dec 23, 2011 12:35 am

Kritisch kijken naar de foto's leverde deze vis op. Uitgezet ergens in een klein vijvertje om voor nageslacht te zorgen. Dit zou weleens een Valkenswaarder kunnen zijn?

Afbeelding

Wat denken jullie? Mocht ik er nog 1 tegen komen laat ik het weten/zien.
Joris
joris weitjens Offline

Berichtdoor jos holla » vr dec 23, 2011 3:23 pm

Op 21 december verzamelden we bij een jachthaven langs het Gooimeer voor de voorlopig laatste uitzetting van het Spiegelkarperproject op de Zuidelijke Randmeren, het SKP-ZRM. Toen ik aankwam waren de vissen net gearriveerd, die waren dus duidelijk vroeger dan in eerste instantie was verwacht. Maakte verder niet uit, ik moest 's middags werken dus een beetje tempo kon geen kwaad.

Snel werden de vissen uitgeladen en in een tijdelijk onderkomen (een fors formaat kinderbadje) verzameld. Ze waren misschien weer een tikkeltje kaal, en sommige waren een tikkeltje groot, maar verder zagen ze er goed uit. Nadat de vissen in het badje waren beland kon het meten, wegen en fotograferen beginnen. Zelf nam ik het invullen van de formuliertjes met de gegevens van de vissen voor mijn rekening, en dat ging een stuk beter dan de vorige keer dat ik dat deed. Toen was het namelijk stervenskoud, en deze keer viel dat gelukkig wel mee. Voordeel van deze taak is dat er goed voor je gezorgd wordt als het gaat regenen, want de blaadjes mogen niet nat worden natuurlijk. Vandaar dat Rene en ik heerlijk comfortabel onder de enige aanwezige oval plaats konden nemen.

Eigenlijk was het chaos troef maar anderzijds ging het toch weer als een speer, samengevat waren het weer een paar bijzonder gezellige uurtjes en was het leuk om weer wat bekenden te zien. Dus mocht er ooit nog een vervolg komen dan zal ik weer mijn uiterste best doen om een bijdrage te leveren.

Het was leuk dat er nog wat belangstellenden waren om een handje uit de mouwen te steken, maar zeker de harde kern van deze club wordt uiteraard hartelijk bedankt voor hun inzet voor dit project, top!! Hieronder nog wat foto's met dank aan Boudewijn:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jos holla Offline

Berichtdoor Aart Lokhorst » vr dec 23, 2011 4:58 pm

Peter, wij zullen jouw wellicht goedbedoelde raad niet aannemen. Het is altijd en overal wat qua beschubbing en geen ENKELE leverancier / kweker kan (of wil) aan onze eisen voldoen. Peschkes levert ieder jaar tussen de 100 en 120 TON K3 spiegeltjes / edelschubjes, met gezondheidsverklaring van de Wageningen UV en de beschubbing is natuurlijk niet ideaal maar gemiddeld ook allesbehalve minder dan bij andere leveranciers. Prijs en leveringen zijn uitstekend en dat is ons veel waard.
Aart Lokhorst Offline

Berichtdoor Coen » zo jan 08, 2012 9:07 pm

Aanstaande zaterdag 14 januari is het eindelijk zover de edelschubs voor de Naarden-Vesting worden geleverd van Carpfarm. Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit maar ook zeker wat de groei van deze vissen zal gaan doen ten opzichte van de spiegels die in 2008 zijn uitgezet, deze kwamen ook bij carpfarm vandaan. De groei van deze vissen is heel verschillend en er zit niet echt een lijn in. Ben benieuwd of dat met de schubs ook zo zal zijn, de toekomst zal dat ongetwijveld laten zien.

Groeten Coen SKP Naarden-Vesting,
Coen Offline

Berichtdoor Aart Lokhorst » zo jul 15, 2012 8:22 am

Om de uitzettingen in 2011 maar wat te complementeren is op 10 en 11 december 2011 uitgezet:
- Twentekanaal, 390 kg spiegeltjes K3 van Peschkes (SKP Twentekanalen)
- Bijkersplas: 25 kg spiegeltjes K3 en 25 kg edelschubjes K3 van Peschkes (SKP KSN regio Zwolle)
- Lage en Hoge Vaart, Lelystad: 400 kg spiegeltjes K3 en 50 kg edelschubjes K3 van Peschkes (SKP Lage eb Hoge Vaart)
- Maas-Waalkanaal: 200 kg spiegeltjes K3 en 50 kg edelschubjes K3 van Peschkes (SKP van KSN regio Nijmegen)
- Nieuwkoopse Plassen: 375 kg spiegeltjes K3 en 375 kg edelschubjes K3 van Peschkes (SKP Nieuwkoop)
- bij Bodegraven: 500 kg spiegeltjes K3 van Peschkes (SKP 's Gravenhaagse Hengelsport Vereniging)
- in Vlaardingen: 400 kg spiegeltjes K3 van Peschkes (SKP HSV-en)
Daarnaast zijn er nog Peschkes spiegeltjes (K3) en edelschubjes (K3) geleverd aan een aantal HSV-en en aan een particulier met een grote put.
Aart Lokhorst Offline

Vorige

Keer terug naar Waar en wanneer wordt er uitgezet