spiegelproject vissen amsterdam sloterplas ?

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor Raymond Renirie » wo jun 17, 2009 5:48 pm

Via min website kreeg ik de volgende foto's aangeleverd, vanaf de sloterplas sloterplas, lijken mij projectjes , de vanger had al met Joris gemaild , maar ...zonder resultaat , welke vissen zijn dit ?

Raymond

Afbeelding
Afbeelding
Raymond Renirie Offline

Berichtdoor Dick » zo jun 21, 2009 2:41 pm

Raymond,

zijn naar mijn idee Duitse vissen die via Valkenswaard geleverd zijn.
Probleem met die vissen is het terug vinden, dat is echt een crime.
Om de groei van de vissen te achterhalen zou je moeten weten welk jaar (jaren) ze zijn uitgezet op de Sloterplas.
Maar het zijn wel pracht spiegels.
Dick Offline

Site Admin

Berichtdoor joris weitjens » wo jul 08, 2009 11:59 pm

Dit mailde ik onlangs (ongeveer) aan de vanger:
Hoi dave,
Al kunnen we 'm niet individueel herkennen aangezein de Sloterplas buiten de gemonitorde uitzettingen valt (we hebben ze niet individueel gefotografeerd) is er op grond van het uiterlijk toch wel iets te zeggen van deze vis. Het is zonder twijfel een Duitse vis. Daarvan zijn er in de Sloterplas sinds 2003 een stuk of 150 uitgezet. Deze Duitsers zijn van 2003 of van 2005. We krijgen sinds vorig jaar wel meer meldingen van deze Duitsers. Ze doen het behoorlijk goed in de Sloterplas. Binnenkort gaan ze daar makkelijk over de 20 pond. In het boezemproject hebben we Duitsers sinds 2000 uitgezet. In 2007 werd daar de eerste Duitser boven de 30 pond gevangen.
Mocht je waar ook vermoeden dat je een recent uitgezette spiegel hebt gevangen dan kun je die altijd aan ons voorleggen.
Vriendelijke groet van Joris
joris weitjens Offline

Berichtdoor Raymond Renirie » wo sep 16, 2009 12:56 pm

Duidelijk verhaal Joris.

niks aan toe te voegen,

gr. Raymond
Raymond Renirie Offline

Keer terug naar Laat je ongevonden spiegel bekijken door een ander project