uitzettingen 2010

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor joris weitjens » do nov 18, 2010 11:51 pm

Op 15 november kregen we 900 kilo karper geleverd via Valkenswaard. Helaas geen mooi beschubde spiegels dit jaar voor ons. de oogst viel weer tegen. Van Mechelen had dit gelukkig al wel aangekondigd: we werden dus niet verrast: alle spiegels waren Duits en kaal. Het kostte de nodige moeite om er wat vissen met herkenbare schubben uit te halen. We zaten voor in de rij van de leveranties en dat is echt een voordeel. De vis was vrijwel onbeschadigd. Ik verwacht een goeie overleving.

Afbeelding

We hadden veel en goede hulp van een groep enthousiaste jonge gasten aangevuld met wat ouwe rotten. Een mooie mix, goed in de hand gehouden door Rene Moolhuizen. Ik moest de eerst dag afhaken met een ziekige zoon Jasper.

Voor een in mijn ogen weergaloos docufilmpje van dit hele gebeuren klik je de volgende link aan in het blog van Boudewijn Margadant:

http://boustails.blogspot.com/

Persoonlijk was ik onder de indruk van de edelschubs. We mogen hier op een SKP-site zitten maar die edelschubs mogen van mij gewoon meedraaien. We hebben ze ook stuk voor stuk gefotografeerd voor onder meer de boezem en ben beneiuwd hoe die zich ontwikkelen.

Afbeelding

Afbeelding

De karper is over vijf wateren verdeeld.

Kinselmeer 70 stuks spiegel
Amstelveense Poel 60 stuks spiegel en 60 stuks edelschub
Westlandgracht (boezem) 50 stuks spiegel 30 stuks edelschub
Nieuwe Meer 30 stuks spiegel
Boscomplex 100 stuks spiegel

Joris
joris weitjens Offline

Berichtdoor Rolf » zo dec 12, 2010 12:47 pm

Hoi! Ik kan online :wink: Ik heb nog een paar picjes van de uitzetting:

Afbeelding
Uitzetting Kinselmeer - Theo in actie...

Afbeelding
Paar krasjes...

Afbeelding
Uitzetting Nieuwe Meer...

Ciao,

Rolf
Rolf Offline

Keer terug naar AHV-SKP (Amstelboezem) (1998)