Is t hem of is t hem niet?

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor Henri R van der Wal » ma maart 29, 2010 5:17 pm

Hier terugmelding nummer 3 na 2010 van SKP de Heide Heerenveen, maar....is het hem of is het hem niet?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Henri R van der Wal op zo apr 18, 2010 12:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Henri R van der Wal Offline

Berichtdoor Dick » ma maart 29, 2010 8:21 pm

Grote twijfel, denk het niet.
Dick Offline

Site Admin

Berichtdoor Filip Matthys » di maart 30, 2010 4:43 pm

Ik moet Dick bijtreden.

Waarschijnlijk niet dezelfde vis!

Enkel het kennersoog van Joris kan definitief uitsluitsel geven :)

Groeten,
Filip.
Filip Matthys Offline

Berichtdoor joris weitjens » di maart 30, 2010 10:45 pm

Leuke rubriek Henri!
Hier kan iedereen aan meedoen en vooral ook prettig voor ons als je er niet uitkomt.
Ik heb natuurlijk wel veel ervaring met dit werk maar ik heb ook wel gemerkt dat 'aanleg' minstens zo belangrijk is. Bij dit werk horen uitglijders. Ik heb er wel zoveel van gehad dat ik bescheidener ben geworden.

Zoveel schubben op deze vis en toch nog lastig. Overeenkomsten genoeg maar ik twijfel sterk en bij twijfel altijd remmen. Er zitten een paar duidelijke verschillen in die ik, al doe ik m'n best, niet weet weg te poetsen. De omcirkelde overeenkomsten zijn inderdaad frappant maar ze zitten vaak niet helemaal in positie. Verhoudingen wijzigen, schubben verdwijnen en komen maar schubben wandelen niet.

Los van de beschubbing. Ik denk niet dat het een 2002-vis is. Eigenlijk schat ik 'm ouder in en misschien is het zelfs wel een wilde spiegel.
Wie weet het beter?
joris weitjens Offline

Berichtdoor JanVc » za apr 03, 2010 4:11 pm

Volgens mij gaat het inderdaad om een andere vis, een foto van z'n andere flank kan misschien uitsluitsel geven.
Het valt me op dat sommige vissen (zelfs spiegels) verdomd moeilijk te herkennen zijn. En dat de bouwe van jonge vissen absoluut niet altijd een weergave is van hun bouw als ze pakweg 5 jaar zijn.
Het herkennen van vissen is soms echt een huzarenwerkje en het roept meteen tientallen vragen op. Kan een verdwenen schub (door bevoorbeeld de paai) teruggroeien? Kunnen er twee schubben in de plaats komen?

Groeten,
Jan Van Calenberg
JanVc Offline

Berichtdoor jim » za apr 24, 2010 4:26 pm

Leuke en handige rubriek!!
Ik zeg dat het niet de zelfde vis is te veel verschillen!
Toch zou je kunnen aannemen dat het om de zelfde uitzetting moet gaan.
Bij het Haagse project hebben wij wel meegemaakt dat schubben kunnen verschuiven en soms in grote kunnen wijzigen.
kan iemand dit bevestigen??

jim
jim Offline

Keer terug naar SKP De Heide