Dossier spiegelkarper nr 117

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor Robert Luttjehuizen » zo jun 05, 2011 8:13 pm

Afbeelding
Robert Luttjehuizen Offline

Berichtdoor joris weitjens » zo jul 17, 2011 11:17 pm

Hoi Robert,
M'n complimenten voor jullie werkwijze. Erg duidelijk en inzichtelijk (hetkenning). De karpers groeien bij jullie erg goed! Nu staat bij deze dat ie 7300 gram gegroeid is in 30 maanden. Dat klopt maar karpers groeien normaal gesproken alleen in het groeiseizoen. Dat loopt van mei tot december. Dze heeft dus pas precies 2 groeiseizoenen achter de rug en is al bijna 15 pond zwaarder. Dat is dus echt goed.
Overigens zou dit een 'Valkenswaard' zijn. Die lichting 2008 bestaat uit een mengelmoesje van spiegelkarpers waar ik pesroonlijk veel buitenlands in terugzie en weinig Valkenswaard.

Groet van Joris
joris weitjens Offline

Berichtdoor Robert Luttjehuizen » ma jul 18, 2011 9:41 am

Hallo Joris,
Bedankt voor het compliment. Het is ook leuk om te doen. Wat betreft je opmerking over Valkenswaard <-> niet Valkenswaard denk ik dat je gelijk hebt. Alleen we houden de indeling aan zoals we die opgegeven hebben tijdens het bestellen van de vis. Maw, we hadden Valkenswaard spiegels besteld bij van Mechelen, vandaar. Maar als jij nog een adres weet waar we een echt uniek ras qua schubbenpatroon kunnen bestellen dan houd ik me uiteraard aanbevolen! Tot nu toe hebben we leveringen gehad van van Mechelen en van Koos Walters.
Groet, Robert
Robert Luttjehuizen Offline

Keer terug naar SKP Wilhelminakanaal-Dongen (2008)