Skp uitzetting 30-10-2010

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor mark van der ham » ma dec 06, 2010 3:27 am

Op 30 oktober hebben we 350 kg spiegel uitgezet van de nieuwe duitse kweker.
Gemiddelde gewicht lag net iets boven de 1800 gram.
De grootste was 2880 gram en de kleinste 1120 gram.
Het zijn voor ons hele mooie vissen vooral omdat het spiegelbestand op ons water nu twintigmaal vermenigvuldigt is.

Het jammeren was wel de variatie van het schubben patroon, deze was veelal hetzelfde en regelmatig erg kaal.
mark van der ham Offline

Berichtdoor jos holla » wo apr 13, 2011 7:19 pm

Bij ons is afgelopen week de eerste projectspiegel teruggemeld. Het is nummer 47, en de adoptieouder van deze vis heeft inmiddels bericht van ons gehad. Hieronder de foto's, voor grotere foto's kan je terecht op de terugmeldpagina op de website van de KCA. Toch wel een klein beetje opluchting, je weet dat er altijd vissen afvallen, maar het is toch fijn als je dan eindelijk een terugmelding krijgt, en de vis ziet er nog mooi en gezond uit ook. Ik ben er blij mee! Op naar de volgende ............ Helaas is de vis niet gemeten en gewogen, en hij is overigens gevangen met de pen.

Afbeelding
jos holla Offline

Berichtdoor jos holla » do jul 21, 2011 10:00 pm

Er zijn de afgelopen weken een paar projectspiegeltjes gevangen, en het was even zoeken maar we hebben ze gevonden. Hieronder zie je de vangstfoto's en de plankfoto's. Opvallend is dat 2 van deze vissen uitgezet zijn op het Weerwater en teruggevangen zijn op de Leeghwaterplas. Echte zwemmers blijkbaar. Verder valt mij op dat ze er prima uitzien, en ze zijn ook behoorlijk gegroeid in die paar maanden. Al met al een leuk resultaat tot nu toe, wij zijn er in ieder geval heel erg blij mee.

De adoptieouders zijn inmiddels ingelicht, leuk detail is dat Dennis Rademaker samen met Dennis Rik meedeed aan de Vrije Slag, en een spiegeltje ving. En dat bleek een spiegeltje met co-ouderschap te zijn: een kindje van Hans Lokhoff en ............... Dennis Rik :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Gevangen op de Leeghwaterplas (uitgezet op het weerwater), 9-07-2011.
Uitzetgewicht / lengte: 2100 gram, 50 cm.
Terugmeldgewicht / lengte: 4000 gram, 58 cm.

Afbeelding

Afbeelding
Gevangen (en uitgezet) op het weerwater: 12-07-2011.
Uitzetgewicht / lengte: 1840 gram / 48 cm
Terugmeldgewicht / lengte: onbekend.

Afbeelding

Afbeelding
Gevangen op de Leeghwaterplas (uitgezet op het Weerwater): 16-07-2011.
Uitzetgewicht / lengte: 2170 gram / 48 cm
Terugmeldgewicht / lengte: 3645 gram / 54 cm.
jos holla Offline

Berichtdoor jos holla » ma sep 26, 2011 6:54 pm

Ondertussen zijn er binnen korte tijd nog een vijftal vissen teruggemeld, en krijg ik binnenkort nog 3 foto's van gevangen vissen. Het loopt dus prima momenteel, ik vind het echt super allemaal. Je weet dat er uitval is, ik heb ook een paar meldingen van dode spiegels, maar degenen die gevangen worden zien er echt perfect uit. Alle gemelde vissen staan op de website: www.hsvog.nl/kca

In 2011 zetten we niet uit omdat we gekozen hebben om tussen de 3 uitzettingen een rustjaar in te plannen. Dit om de opbouw iets te spreiden, maar ik vind het achteraf ook wel prettig om eerst de terugmeldingen goed te monitoren en rustig te kijken hoe een en ander zich ontwikkeld. Maar tot nu toe dus zeer tevreden.
jos holla Offline

Berichtdoor joris weitjens » vr dec 09, 2011 11:56 pm

Hoi Jos,
Ik heb net ook even zitten gluren op jullie hsvog-site. Mooi aantal terugmeldingen, goed gedocumenteerd. Duidelijk weer een goed lopend project erbij.

Wat valt me nog meer op: Die vissen groeien goed tot zeer goed. Dat zegt iets over het milieu; de voedselruimte voor (althans jonge) karper is (en dat valt erg mee) uitstekend. Het zegt denk ik ook veel over de Peschkes-vissen. Een aanwinst als het om groei gaat. Ik denk dat jullei uitkomen op een gemiddelde groei van ongeveer 3 kilo in het eerste groeiseizoen. Dan mag je volgend seizoen 2 tot 2.5 kiloverwachten.
Beschubbing is minder spannend des te knapper dat jullie ze wel kunnen matchen. Ik zag ook een aantal vergroeiingen in de staartwortel (klapstaart). Volgens mij is dat gemeld bij de kweker. Wij gaan volgend jaar bij de AHV denk ik voor deze vissen.

Groet van Joris
joris weitjens Offline

Berichtdoor jos holla » zo dec 11, 2011 1:33 am

We hebben er inderdaad een paar klapstaarten tussen zitten, het mooiste vind ik die halve staart die klaarblijkelijk gewoon weer aangroeit. Verder weet ik niet wie ooit het adoptieplan heeft uitgevonden, maar dat geeft echt iets extra's vind ik.

Ik denk ook dat het project mede dankzij de website goed bekend is hier, en dat is natuurlijk een pré voor de terugmeldingen. Al met al ben ik er zeer tevreden over.
jos holla Offline

Keer terug naar SKP Almere (2010)