Hoe kort na uitzetting zijn ze te vangen?

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor joris weitjens » za nov 17, 2012 12:30 am

Geen record maar van afgelopen uitzetting van 10-11-12 in Amsterdam (Westlandgracht) is de eerste al teruggemeld op woensdag 14-11-12! En dat op circa 3 km van het uitzetpunt.
Geen record want van de uitzetting van 29 juni 1999 lag de eerste al op 1 juli op de mat. Misschien hebben anderen nog frappante voorbeelden?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
joris weitjens Offline

Berichtdoor Daaf Wolters » zo maart 03, 2013 8:44 pm

Ik heb wel een toevoeging Joris, gister vis uitgezet, vanmiddag is de eerste al gevangen. Minder dan 24u na uitzetten en waarschijnlijk (weet niet de precieze vangstlocatie) ook een paar km verderop.

Edit: Plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding
Daaf Wolters Offline

Berichtdoor joris weitjens » do maart 07, 2013 10:03 pm

Dan gaan we voortaan het record in minuten uitdrukken. lijkt mij trouwens wel een goed teken. Karper die veel stress heeft gaat niet snel tot azen rn zeker niet in de winter. Ik heb ooit op aanraden van Koos Walters direct na uitzetting een maisvoerplek onderhouden bij het uitzetpunt. Ik had daar al geen goed gevoel bij aangezien wij in de regel zien dat de karpers meteen gaan zwemmen. Ik heb daar toen ook geen pas uitgezette kunnen vangen. Als het een wedstrijd was zou ik de dag van uitzetting een km of 3 verderop gaan zitten op een zwemroute...

Joris
joris weitjens Offline

Berichtdoor Daaf Wolters » zo maart 10, 2013 6:55 pm

Misschien ook de moeite waard om te vermelden, al weet ik niet in hoeverre er een verband is, in Lochem stonden we uit te zetten op een wat hogere kade. In plaats van op de buik liggend de visjes uit een emmer te laten glippen adviseerde Koos ons om ze met een vrolijke zwieper een paar meter uit de kant te gooien, zo zou er het minste risico zijn dat ze de beschoeiing zouden raken. Dit resulteerde natuurlijk nadat de uitzetters hun schroom los gelaten hadden in een soort kampioenschap karperwerpen. Bij Delden, waar deze eerste vis teruggemeld is hebben we hetzelfde gedaan, vooral om de vissen na een tijd wachten in de bakken en een transport van een half uurtje zo snel mogelijk in het water te krijgen. Op beide locaties viel ons op dat de vissen niet/nauwelijks rolden na uitzetting. Ik denk dat iedereen die een paar keer bij een skp uitzetting geweest is wel bekend is met dat rollen na uitzetting, ik had iig nog niet eerder gezien dat ze dat niet deden. Je vraagt je af of ze direct na hun plons de diepte in duiken en wegzwemmen.
Daaf Wolters Offline

Berichtdoor remko berendsen » zo maart 10, 2013 10:08 pm

Daaf, ik was bij de uitzetting in wageningen op de rijn aanwezig eerder diezelfde dag en daar hebben wij de vissen wel rustig het water in gedaan. Ook daar lieten de vissen zich bijna niet zien, dus het zal echt aan de lichting vis zelf hebben gelegen denk ik. Bij alle andere leveringen/uitzettingen op de rijn stuwvak 0 en stuwvak 1 draaiden de vissen wel elke keer zeer veelvuldig. GR Remko
remko berendsen Offline

Keer terug naar Algemeen