SKP in en rond stad Groningen

Moderator: Projectbeheerders

Berichtdoor Patrics » ma nov 25, 2013 2:47 pm

Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar volg het forum al enige tijd.
Wat mij opvalt is dat er in de stad Groningen (waar ik woon) Niet veel bekend is over spiegelkarper projecten.

Ik heb al op vele plaatsen op het web gezocht maar lees alleen maar van een project in Ten Boer, slochteren en Delfzijl. Niet van iets rond de stad.

Vreemd, want ik vang op het noordwillemskanaal/peizerdiep/kardinge/paterswoldsemeer/stadsvijvers wel eens een spiegel. Je zou dus zeggen dat er wel projectjes zijn geweest. (maar waar en wanneer?)
Als ik wist wat voor projecten er zijn geweest zou ik ook een serieuze terugmelding kunnen maken.

Mijn vraag is: wordt het misschien niet bekend gemaakt? Of gebeuren er niet veel van dit soort projecten in en rondom de stad?
Zijn er hier mensen aanwezig die wat over de geschiedenis van projecten afweten in en rond de stad groningen?
En zou ik ook kunnen werken aan een dergelijk project (misschien zijn er geen activelingen in Groningen bezig met zulke projecten. En moet ik het voortouw nemen.)
(Topic van Eddy Norder is al van 2010)

Alvast bedankt,

Groeten Patric
Patrics Offline

Berichtdoor joris weitjens » vr dec 20, 2013 12:36 am

Hoi Patric,
Tussen 1999 en 2004 zijn er flink wat spiegelkarpers uitgezet in het boezemwater van Groningen. Roelof Schut was van dat project de trekker. Ik weet wel zeker dat de vissen daarvan ook in de stad Groningen rondzwemmen. Er heeft weleens een artikel over in ik meen Het Visblad gestaan. Eddy Norder is nog steeds actief. Inderdaad post hij hier helaas niet meer maar als je mij een mail stuurt geef ik jou zijn emailadres.

Groet van Joris
joris weitjens Offline

Keer terug naar Algemeen